
תמונה: Gustavo Denuncio באתר PEXELS
אזור גוש דן עובר בשנים האחרונות שינוי תחבורתי חסר תקדים המעצב מחדש את פני הנגישות והתנועה באזור כולו ומשפיע באופן מהותי גם על העיר גבעתיים. מדובר במהפכה משמעותית הכוללת רכבת קלה, רכבת רגילה ונתיבי איילון בפיתוח חדשני. למעשה אלו השקעות ענק בפרויקטים אלו כאשר המטרה המרכזית היא להקל על העומסים, לצמצם את זמני הנסיעה ולהציע אלטרנטיבות תחבורתיות נוחות יותר. את השינוי כבר ניתן לראות בשטח וישנם עוד פרויקטים שמבשרים על עתיד תחבורתי אפקטיבי ונוח יותר.
הרכבת הקלה - מהי ואיך היא מסייעת לתחבורה טובה יותר?
אחד העוגנים המרכזיים במהפכה התחבורתית הוא פיתוח מערך הרכבת הקלה, אשר עתיד לחבר את ערי גוש דן באמצעות רשת קווים צפופה ויעילה. הקו האדום שהחל לפעול באוגוסט 2023, כבר משנה את הרגלי ההתניידות של עשרות אלפי נוסעים מדי יום, כשהוא מקשר בין פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. מעבר לכך, העבודות על הקווים הנוספים ביניהם הקו הסגול והקו הירוק מתקדמות בקצב גבוה, למרות דחיות מסוימות בלוחות הזמנים המקוריים. הקו הסגול שצפוי לחבר בין תל אביב, רמת גן, קריית אונו, גבעת שמואל, אור יהודה ויהוד-מונוסון יחל לפעול באופן חלקי בשנת 2028. הקו הירוק המהווה את הקו הארוך והמורכב ביותר במערכת יקשר בין הרצליה, תל אביב, חולון וראשון לציון ופתיחתו המלאה מתוכננת לשנת 2030. קווים אלו עם השלמתם המלאה יפעלו כעורקי תנועה ראשיים ויאפשרו נסיעה מהירה ונוחה בין הערים.
רכבת ישראל - המהפכה החדשנית כבר כאן
תשתית רכבת ישראל עוברת שדרוג מקיף שנועד להגביר את קיבולת הנוסעים, לקצר את זמני הנסיעה ולשפר את חווית השירות הכוללת. פרויקט המסילה הרביעית המתוכנן להגדיל באופן ניכר את תדירות הרכבות בציר איילון העמוס, נמצא בעבודות, כאשר תחילת פעילותה צפויה בתחילת העשור הבא. יתר על כן, תחנות הרכבת עוברות שדרוג נרחב ובראשן תחנת תל אביב מרכז הנחשבת לאחת התחנות העמוסות בישראל. התחנה זוכה לשדרוג משמעותי הכולל הקמת אולם נוסעים ממוזג ומתקדם אשר צפוי לשפר באופן ניכר את חווית ההמתנה והמעבר עבור רבבות הנוסעים העוברים בה מדי יום.
הפחתת העומס על נתיבי איילון זה אפשרי
נתיבי איילון הם עורק התנועה הראשי של גוש דן. גם הם עוברים תהליך של שדרוג ופיתוח משמעותיים שמטרתו לייעל את זרימת התנועה והקלה על עומסי התנועה הכבדים. הפרויקט כולל פיתוח נתיבים ייעודיים לתחבורה ציבורית שנועדו להעניק עדיפות ברורה לאוטובוסים ובכך לקצר באופן ניכר את זמני הנסיעה בהם. חלקו הדרומי של הנתיב הייעודי כבר נפתח בשנת 2024 וחלקו הצפוני צפוי להיפתח בשנת 2025. פתרון זה ואף נוספים צפויים להוביל אל הפחתה משמעותית של כמות הרכבים הפרטיים הנכנסים למרכזי הערים ובכך להקל על העומס ולהפחית את זיהום האוויר.
גבעתיים מרוויחה מכל הפרויקטים ביחד
מיקומה האסטרטגי של גבעתיים, בלב גוש דן וסמוך לצירי תנועה ראשיים, הופך אותה למרוויחה המרכזית מהחדשנות התחבורתית. לא בכדי ישנו ביקוש עבור פרויקטים חדשים בגבעתיים המובילים אל איכות חיים טובה יותר. העיר תיהנה מנגישות משופרת באופן דרמטי למערכת התחבורה הציבורית החדשה והמשודרגת שתאפשר לתושביה להגיע בקלות ובמהירות אל מגוון רחב של יעדים ברחבי גוש דן לרבות מרכזי תעסוקה, מוסדות לימוד ומוקדי פנאי. היכולת לנוע ביעילות בין הערים השונות באמצעות הרכבת הקלה והרכבת הרגילה תפחית את התלות ברכב הפרטי, תקצר את זמני הנסיעה, תצמצם את עומסי התנועה והזיהום הסביבתי ותשפר משמעותית את איכות חייהם של התושבים.
המערכת האוטומטית של AskPeople זיהתה תגובתך תוכן המצריך את בדיקת צוות האתר
(תוכן שיווקי ללא הסכמה / פוגעני / לא חינוכי / ניסיון להעברת מס' טלפון / כתובת Email)
תגובתך נשלחה לבדיקת צוות האתר.