שלום לפורום אסקפיפל,
אני תלמידה בכיתה מדעית, כיתה ט .
בשנה הבאה אני בעזרת השם אעלה לכיתה י ולקראת המעבר גם צריך לבחור מגמה לתיכון כמובן .
לפני כמה שבועות באו היועצות מהתיכון והסבירו לנו על כל המגמות.
בדרך כלל התלמידים בכיתה מדעית ממשיכים למגמות מדעיות, או מגמת ביוטכנולוגיה או למגמה טכ"ם (תכנות, מחשבים...).
אני בחרתי ללכת לריאיון למגמה טכ"ם שנחשבת למגמה הכי טובה וקשה להשגה בתיכון.
התקבלתי למגמה. היום דיברתי עם אח שלי לגמרי במקרה על הנושא של התיכון, אמרתי לו שאני בתקבלתי לתכ"ם ואני מתכוונת להירשם למגמה .
הוא התפלא ושאל אותי:"אבל את לא רוצה להיות רופאה?"(אני מגיל קטן אומרת שאני רוצה להיות רופאה, אך בזמן האחרון לא מצליחה להבין אם התחום הזה באמת מעניין אותי)...
אמרתי לו שאני יכולה לאחר התיכון ללמוד עדיין רפואה ...( אגב, שאלה אליכם, להגביר כימיה 5 יח"ל עוזר להתקבל לרפואה? כלומר, יש בונוס כלשהו, קורס אחד פחות או משהו?)
הוא אמר שאם הייתי בוחרת בביוטכנולוגיה היה יותר קל לי בהמשך בלימודי רפואה...
הוא שאל אותי לפי מה בחרתי ללכת דווקא לטכ"ם... לא ידעתי מה לענות.
להגיד שזה מעניין אותי? אני לא באמת יודעת...
אני לא מצליחה להבין מה מעניין אותי וזה מה שגורם לי להתלבט ככ הרבה לגבי כל החלטה שלי.
הסיבה היחידה שהלכתי לטכ"ם זה כי המגמה הזו נחשבת למגמה הכי טובה ואינטנסיבית בתיכון... בסיום התיכון גם מעניקים תעודה של מתכנת צעיר.
השיחה עם אח שלי גרמה לי לחשוב עוד קצת על הנושא, אני די מתחילה להתחרט שבחרתי בטכ"ם.. בצדק?
אני לא יודעת מה מעניין אותי יותר, התחום של הרפואה, ביולוגיה... כימיה... או התחום של התכנות והמחשבים.... אני לא מצליחה להבין את עצמי, למה אני מתחברת יותר? מה מושך אותי ללמוד יותר?
האם 3 השנים האינטנסיביות האלו במגמת טכ"ם שוות את ההשקעה? ואם אני אתחיל ללמוד במגמה הזו ואני אגלה שהתחום הזה לא מעניין אותי?
אני ככ מתוסכלת. אני מרגישה מדוכאת מאוד. לא מצליחה להבין את עצמי.
אשמח לעזרה... מה לעשות?
- עמוד הבית
- שאל שאלה
- שאלות חדשות
- שאלות שעוררו עניין
- עצות חדשות
- מה קורה כאן?
- מתחם הטיפים
- חיפוש שאלות
-
הרשמה | התחברות