היה בדיוק עכשיו כתבה בערוץ 2 שהובילה אותי לדבר עם אבא שלי לגבי הלימודים (אני הכי פתוח פה איתכם), אז זה הוביל אותי להגיד לו את המצב שלי בבית ספר וסיפרתי לו ככה:
"אני הקבצה ב' וזה מתחלק ל2 קבוצות, קבוצה ראשונה זה קבוצה שמשקיעה - לומדת ברצינות שהם: מגיעים בזמן, עושים שעורי בית, מתכוננים למבחנים אבל לא מוצאים תוצאות גבוהות ויש עוד כמה... ולעומת זאת יש קבוצה שנייה שהיא של ה"לא משקיעים" כלומר: לא מגיעים בזמן, לא עושים בכלל שעורי בית,מפריעים, לא מתכוננים למבחנים וככה הציונים שלהם נראים (ציונים נמוכים) ועוד..."
אמרתי לו "תשמע, הבעיה היא שאנחנו 40 ילדים בכיתה והמורה לא יכולה הרי להתייחס לכל תלמיד ולעזור לו ולדוגמה אחד שלא מבין חומר כי הוא "לא משקיע" בא על חשבוני, עכשיו יש את הקבצה א' הם גם 40 ילדים בכיתה וכתוצאה מזה גם שם יש משהו בסגנון רק שכולם שם משקיעים הסברתי לו שכתוצאה מזה הם מקבלים המון שעורי בית בגלל שהרי 40 תלמידים בכיתה לא יהיה שיעור רגיל." עכשיו הסברתי לו שלדוגמה בית ספר בחו"ל אין שם את שני הקבוצות האלה ו40 תלמידים בכיתה ואמרתי לו שכנראה זה בגלל שאנחנו הרבה אנשים מתקבצים במקום קטן ולא יהיה מקום (לדוגמה העיר תל אביב) אז אין פלא שאנחנו 40 תלמידים בכיתה." לאחר מכן עלה לי רעיון 4 אפשרויות שסיפרתי לו:
1. "להמשיך להשאר בבית ספר אבל לצמצם חומר שאני לא יודע על ידי לקיחת שעורי בית מהמורה באופן פרטי וצמצום חומר ופער עם הקבצה א' בחופש הגדול."
2. בכתבה שראינו הראו שם בתי ספר עם "שעורים פרטיים" של 1-6 ילדים ואמרתי לו " אפשר ללכת לבית ספר בסגנון זה ככה אני אוכל להתקדם ולא להתקע בגלל הקבוצה שלא המפריעים"
3. "חינוך ביתי יותר, כלומר לקבל אישור מיוחד ממשרד החינוך שאוכל ללמוד לבד בבית (ונתתי לו דוגמה ממקרה שלמדתי חומר לבד טוב יותר מאשר בכיתה) ואז אמרתי לו שאני אוכל ללמוד דרך המחשב."
4. דיברתי איתו לגבי מקצועות לא חשובים בשבילי (לדוגמה ערבית) אז דיברתי ואמרת: "עכשיו יש עוד אפשרות שאני לא בטוח כל כך - הרי אני רוצה לעסוק במשהו במחשבים עם זה: מדעי המחשב, הנדסת התוכנה, תוכנות סימולטור ועיצוב וכו'.. אז למה לא להתמקד וללמוד את התחום כבר בגיל הזה ולהיות מוכן במקום לבזבז את הזמן שלי על ערבית או על חומר שלמדנו במתמטיקה." אני לא בטוח לגבי זה אבל אני חושב שזה רעיון נורמלי כי כבר מעכשיו אני יכול ללמוד תחום שאני אוהב ולא לבזבז את השעות למידה שלי על שטויות ובעיות עם החומר מפני שהמורה לא מצליחה ללמד (לא שאני בא להאשים את המורה אלה מפני ה"הנטישה" שעשו לגבי תלמידים שיותר משקיעים בגלל זה ששמו את הילדים שלא לומדים בכלל עם בעיות משמעת עם הילדים שמנסים אבל מפסידים זמן והשקעה על כביכול "כלום" (למרות שזה לא בדיוק כלום אלה לומדים אבל בקצב מעצבן, לא נוח ואיטי). ואת זה אין באפשרויות 2-4 כלומר אני יוכל ללמוד בחופשיות וחומר שלומדים כל השבוע אני לומד תוך שעתיים כי אני מבין (איך אני לומד סיפרתי באפשרויות).
ולדוגמה מקצועות שאין עליהם בגרות חשובה (כמו: ערבית) אז אין לי מה להשקיע כי זה סתם מבזבז משאבים וזמן (קשה להבין פה את ההיגיון אבל אפשר לחשוב שנייה על זה).
אגב אני כיתה ח' בן 15 ושנה שעברה לא למדתי בכלל וזה הוביל לזה שאני בהקבצה ב' במתמטיקה ולא מתקדם כתוצאה ממה שסיפרתי. לדעתי זה נקודה למחשבה וחשיבה על העתיד הרחוק, אגב אני לא אדם שמותאם לעבוד בעבודת פיזית מכל הבחינות (חסר ביטחון, ביישן לפעמים וכו')..
אם אין משהו מובן לשאול אני אפרט יותר ואסביר יותר נורמלי.
המשך יום נעים ואשמח לעזרה:)
- עמוד הבית
- שאל שאלה
- שאלות חדשות
- שאלות שעוררו עניין
- עצות חדשות
- מה קורה כאן?
- מתחם הטיפים
- חיפוש שאלות
-
הרשמה | התחברות