היי askpeople,
קוראים לי א', אני לומדת בכיתה י', תיכון בצפון הארץ.
מגיל יחסית צעיר הראתי נטייה ברורה לכיוון ההומני. מקצועות מדעיים כן יכולים לעניין אותי אבל הרבה פחות מספרות, היסטוריה, וכו', ועל מתמטיקה אין בכלל מה לדבר.
בסוף שנה שעברה, כשהתחלנו לחשוב על המגמות שאנחנו רוצים, התלבטתי בין כמה בחירות, אבל אף אחת מהן לא הייתה מגמה מדעית. בסופו של דבר בחרתי מגמת ספרות ומגמת תיאטרון.. שתי המגמות נחשבות טובות, לומדים בהן הרבה ילדים. לתיאטרון אפילו היה לנו מעיין מבחן התאמה קטן, שקבע אם נתקבל או לא. כשחשבתי באילו מגמות אני רוצה ללמוד, היה לי קו מחשבה די דומה לחברים שלי, גם אלו שלומדים במגמות מדעיות/ טכנולוגיות. רציתי לבחור משהו שיהיה לי כיף, מעניין ומאתגר, שאהנה ללמוד אותו ובסוף י"ב אצא עם בגרות שבאמת היה לי טוב לעשות אותה. כרגע אני מאוד נהנית במגמות שבחרתי, ומשקיעה מאמץ כי באמת חשוב לי להצליח בהן, אבל אני כל הזמן רואה שמעדיפים את המגמות הטכנולוגיות- הן מקבלות יותר תקציב, התלמידים בהן יותר מוערכים ונחשבים "חכמים" יותר. אני באמת לא מבינה למה, וזה מרגיש מאוד רע כשתלמיד מתאמץ, משקיע ולא מוערך כמו חברים שלו...ושלא תבינו לא נכון, אין לי משהו נגד המגמות הטכנולוגיות, אני חושבת שהם עושים עבודה קשה ומגיע להם להיות מוערכים, אבל לא יותר מאיתנו!
אני יכולה לתת דוגמה- בית הספר שלי מועמד לקבל פרס, וכדי לראות אם הוא ראוי לו שלחו נציגים מוועדה לראות פרויקטים בבית ספר, שיעורים ותלמידים שידברו על כל אלו... בחרו בי לדבר על פרויקט שעשיתי בשנה שעברה, בחטיבה (החטיבה והתיכון הם אותו בית ספר אצלנו, רק במיקומים שונים) וגם אחרי שסיימנו לדבר נשארנו לראות את שאר הטקס. ממש כמה דקות אחרי שהמנהלת אמרה שחשוב להם שכל תלמיד ימצא את המקום האישי שלו, איפה שהכי נוח לו וטוב לו, היא עברה לנושא אחר והראתה את המספרים של התלמידים שלומדים במגמות טכנולוגיות/ נמצאים ב5 יח"ל מתמטיקה. זה צרם לי. הלימודים מאוד חשובים לי, בגלל שאני פחות מתחברת למדעים אני חכמה פחות? מניחה שאני לא היחידה שמרגישה ככה, אבל חשוב לי לדעת... מה דעתכם? ומה אפשר לעשות בנושא? אשמח מאוד לעצות.
תודה רבה,
א'.
- עמוד הבית
- שאל שאלה
- שאלות חדשות
- שאלות שעוררו עניין
- עצות חדשות
- מה קורה כאן?
- מתחם הטיפים
- חיפוש שאלות
-
הרשמה | התחברות