היי, אשמח לשמוע את דעתכם בנושא ואם אתם חושבים כמוני או שדרך החשיבה שלי לא נכונה. אבל כמו שבטח הבנתם מהכותרת- אני ממש לא מצליחה להבין את ההקלות שאנשים מקבלים במבחנים.
ברור לי לחלוטין שיש אנשים שיותר קשה להם, אבל לא זאת המטרה של המבחנים? לבחון את היכולות?
למשל- יש לי חברה שממש גרועה במתמטיקה (על גבול הדיסקלקוליה) והיא קיבלה פטור להשתמש במחשבון בפסיכומטרי ואז היא הצליחה להוציא בכמותי יותר ממני- למרות שאם אני הייתי יכולה גם להשתמש במחשבון הייתי מקבלת הרבה יותר ממנה.
ועכשיו יש לה ציון שמספיק לה להתקבל לתואר שדורש ידע במתמטיקה למרות שהיא לא יודעת אפילו לחבר ולחסר בצורה בסיסית ואני צריכה לגשת שוב למרות שבתכלס מבין שתינו אני אסתדר יותר טוב בתואר שדורש ידע במתמטיקה פשוט היא השתמשה במחשבון ואני לא.
וכן יכול להיות שאני סתם ממורמרת בגלל שהיא התקבלה ואני לא, אבל זה לפי דעתי רק מחזק את מה שאני חושבת- שאם יש מבחן שאמור לבחון יכולות צריך שלכולם יהיו את אותם כלים, לא?
הרי אם אני למשל ממש גרועה בריצה ובכל זאת ארצה להתחרות באולימפיאדה, אף אחד לא יתן לי הקלה לרכב על אופנוע בשביל שאני אהיה יותר מהירה
בקיצור נראה לי שהבנתם את מה שאני אומרת... ושוב ברור לי שיש אנשים שצריכים יותר עזרה רק שלפי דעתי העזרה צריכה לבוא בדמות של יותר עזרה בלימודים או משהו כזה ולא בהקלות במבחנים עצמם..
אשמח לשמוע מה דעתכם
- עמוד הבית
- שאל שאלה
- שאלות חדשות
- שאלות שעוררו עניין
- עצות חדשות
- מה קורה כאן?
- מתחם הטיפים
- חיפוש שאלות
-
הרשמה | התחברות