אני סטודנטית שנה ג' לחינוך והוראה למסלול היסודי במקצועות מדעים וספרות אבל אני מרגישה שאני רוצה לעשות משהו יותר משמעותי עם עצמי, שהוא מעניין ומאתגר יותר. בחרתי במקצוע ההוראה כי משהו משך אותי לזה מגיל קטן, ובחרתי במדעים כי אני מאוד אוהבת ביולוגיה ואת כל מה שקשור לזה וגם ספרות שזה מעניין אותי. אך גם כשהייתי קטנה רציתי ללמוד מקצוע שקשור לעולם הרפואה. אז היה לי קשה לבחור ובסוף עשיתי את הבחירה ובחרתי ללמוד חינוך והוראה.
מצד אחד, הולך לי יחסית בסדר בלימודים, החומר סביר ומעניין ובהתנסות הולך יחסית בסדר, שנה שעברה התנסיתי בכיתה א' ונהניתי, ראיתי כמה זה קשה להיות מחנכת שלזה אני לא שואפת כרגע, אני תמיד שאפתי ועדיין שואפת, להיות רק מורה מקצועית, כי מחנכת זה כאב ראש אחד גדול. אבל אני באמת נחשפתי ללא מעט קשיים במהלך ההתנסות מבחינת יחסים עם תלמידים, להיקשר אליהם, ליצור איתם איזשהו חיבור. יש ימים שאני יוצאת הביתה עם מיגרנות כל הזמן. השנה אני מתנסה בכיתה ד' וזה שונה מאוד מכיתה א'. עוד לא התחלתי להעביר שיעורים, אני בינתיים רק צופה אז אני לא יודעת אם התחושות שלי ישתנו כשאתחיל ללמד אותם פיזית, זו כיתה קשה יחסית עם בעיות קשב וריכוז ובעיות של התנהגות.
לעומת זאת, משהו בי עדיין רוצה ללמוד סיעוד אבל מה שקצת עוצר אותי זה החשש מהשגרה היומית שלי, כי הבנתי שאחיות עושות משמרות לילה עובדות בחגים בבתי חולים, למרות שיש בתי חולים שאין משמרות לילה, תלוי במחלקה, ולא חייב לעבוד בבתי חולים אלא אפשר לעבוד גם בקופות חולים או טיפות חלב ועוד. בהוראה למשל יש הרבה מאוד חופשים וגם יום חופשי בשבוע בנוסף ליום שבת.
אני מתלבטת אם להישאר בהוראה, להמשיך שנה הבאה לעשות תעודת הוראה נוספת ליסודי במקצוע מתמטיקה או אנגלית. או שלעשות הסבה לסיעוד ולהיחשף לעולם שונה. אני כבר הרבה זמן חושבת מה באמת כדאי לי לעשות, אבל אני לא ממש מכירה לעומק את מקצוע הסיעוד כמו שאני מכירה את ההוראה, אז קשה לי לבחור.
- עמוד הבית
- שאל שאלה
- שאלות חדשות
- שאלות שעוררו עניין
- עצות חדשות
- מה קורה כאן?
- מתחם הטיפים
- חיפוש שאלות
-
הרשמה | התחברות




















כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות






































2025