שאלה 381502
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

שנינו נכנסים למצב דיכאוני לפעמים בגלל חרדה ואני לא רוצה לדבר על זה, מה לעשות?

אנונימי בן 25 | כתב את השאלה ב-10/05/24 בשעה 20:58

אז ככה.. חבר טוב שלי הרגיש בתקופה האחרונה מדוכדך.. לפני כמה זמן פשוט גילינו שהוא בחדר ממש בדאון וההורים והמשפחה שלו דאגו ודיברו איתי ועם עוד חבר שנצא איתו יותר ושנדבר על הנושא.. כמובן שאנחנו עושים את זה ויוצאים ומבלים, גם הבנתי שזה תוקף אותו מידי פעם וזה משו שהוא מודע אליו

מה שכן, משום מה מרגיש לי שלו ממש נוח לדבר על הנושא והוא ממש רוצה שנדבר על זה יותר לעומק..

אבל הקאץ' הוא, שגם אני מדי פעם נכנס למצב דכאוני עקב הפרעות חרדה מסויימות שדי תוקעות אותי מלצאת לעבודה, רשיון נהיגה וכו' על אף שאני מתמודד עם זה לאחרונה קצת יותר ובקרוב אתחיל שעורי נהיגה שוב חח.. בקיצור, לאותו חבר גם נודע שלי יש בלאגן עם עצמי כי אני גם פלטתי על עצמי מעט כדי לייעץ למשפחה שלו מה אני חוותי או חווה מידי פעם.. וכשהוא גילה את זה, איכשהו חח, הוא די "נלהב" לדבר על זה איתי גם..

הבעיה היא שאני פשוט לא רוצה לדבר על זה, עם אף חבר או מישו קרוב.. רק עם מטפל.. אני פשוט לא נהנה מזה כי זה נושא רגיש שאני פגיע בו, אין לי בעיה לשמוע אותו ולייעץ לו בנוגע אליו והכל, אבל קשה לי עם הפתיחות הזו פתאום שהגיעה מאמצע שום מקום, שאני צריך לחשוף את עצמי לאנשים שקרובים אלי..

וזה לא בגלל שאני מפחד שלא יקבלו את זה או משו, זה בטוח לא יקרה.. זה בגלל שאני פשוט סובר שמדובר בבעיה שדורשת טיפול אצל מישו מוסמך בצורה רגישה.. מה גם שחלק מאותם הפרעות חרדה תקפו אותי בסיטואציות דווקא עם אותו חבר.. כמובן שזה בראש שלי, שמריץ מחשבות מעוותות, אמנם עדיין זה קרה איתו וכשאני לא מתאמץ להסיר את המחשבות המעוותות אני מרגיש קצת כעס כאילו באמת נעשה לי עוול בגללו..

כאילו הדיסוננס הזה בין "השפיטה" או ה"מיתוג" כלפי, שקרו בזמן סיטואציה שבה הרגשתי לא מאופס בגלל לחץ וכו שלפעמים קורים גם איתו, לבין השיחות נפש הפתאומיות האלו שמקבלות ותומכות, ממש מרתיעה אותי.. חשוב לי שהוא ירגיש טוב אבל אני פשוט מרגיש שאני לא הטיפוס הזה כלפי.. רק עם אדם זר אני יכול לחשוף את עצמי בצורה כזו..

אני מרגיש שכאילו נפל עליו פשוט כמה ימים של דכדוך, ופתאום שנודע לו על המצב שלי, הוא הבין שאני לא במצב תותים ומתמשך וחיבר כל מיני נקודות והבין למה אני מתנהג מוזר בסיטואציות מסויימות, ועכשיו כאילו הוא חושב שאני רוצה ממש לפרוק ולדבר עם אנשים אבל אני לא שם.. ואני לא יודע איך לומר לו את זה..

מה אתם חושבים שאני צריך לעשות? איך להרגיש בנוח לדבר על נושא כשלא נוח לדבר עליו, עם מישו שלא בנוח לדבר איתו על כך?

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (4) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "מה שעובר עליי"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות