הילד תמיד התעניין ותמיד שמחתי לעזור לו. מצא ספרים של אחותו הגדולה ולמד לקרוא כמעט לבד (בא מדי פעם לשאול שאלה).
בשלב מסוים הוא ביקש חוברות במתמטיקה לכיתה א'. פתר חומר של שנה שלמה תוך שבוע... ביקש עוד חוברות. מצאנו לו את הישנות של אחותו. מפה לשם הוא למד לבד לוח הכפל, שברים ועוד. עכשיו הוא כבר בחומר של כיתה ד'. הוא כל פעם מביא לי את החברות לבדיקה. וזה נראה שחומר הלימוד בחשבון לא מציב לו מספיק אתגר. הוא פותר הכל בקלות ובשבילו זה משחק שאולי יהפוך למשעמם עוד מעט. בשבילו זה אחד המשחקים שהוא אוהב.
אני מפחד שבכיתה א' הוא ירגיש שהוא מוקף בילדים טיפשים ושהחומר שמלמדים יהיה בשבילו תת רמה.
הוא כותב באותיות דפוס מאוד עקום, אז לא שאין מה ללמד. וגם הוא קורא טיפה לעט ורק עם ניקוד מלא ורק בעברית (מכיר אותיות באנגלית, אבל בגלל שלא מדברים אנגלית, הוא לא יכול לקרוא).
אז מה לעשות? אני לא חושב שמותר לי להתערב ולעקב את ההתקדמות שלו. הוא שואף להשכלה ונהנה ללמוד לבד. כשיש לו שני צעצועים: חוברת חשבון או משאית צעצוע הוא יבחר בחוברת חשבון. ואני מודאג מהעתיד החברתי שלו בעקבות כך שהוא ידע חומר מתקדם יותר מבני גילו. ילדים נוטים להיות מאוד כנאים ורעים כלפי שונים. וגם מורים יכלים להיות מאוימים על ידי תלמיד לא שגרתי.
בנוסף, חשוב לציין שהגובה של הילד ממש נמוך ביחס לגילו.
- עמוד הבית
- שאל שאלה
- שאלות חדשות
- שאלות שעוררו עניין
- עצות חדשות
- מה קורה כאן?
- מתחם הטיפים
- חיפוש שאלות
-
הרשמה | התחברות