מתבגרים מתבגרים
 
שאלה 246163
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

יש לי מורה לא טוב. הוא לא יודע ללמד. מה אפשר לעשות?

אנונימית מיואשת בת 14 | כתבה את השאלה ב-05/02/19 בשעה 20:34

היי.אני לומדת בכיתה ט'. מאז שהייתי בכיתה ז' ידעתי שבתיכון אני רוצה ללמוד ביולוגיה/כימיה/פיזיקה והשנה אנחנו אמורים לבחור מגמות לכיתה י'.אז ככה בהתחלה היתה לנו מורה שכן ידעה ללמד וכן ידעה להעביר חומר אבל אז החליפו לנו מורה מסיבה מטומטמת והחליפו לנו למורה שחד משמעית לא יודע ללמד!אני אפרט קצת: הוא יכול במשך חצי שעה לדבר ולדבר בלי שבכלל הייתם קולטים שהוא דיבר וכל שיעור אני מתאמצת להבין מה הוא אומר ולא מצליחה. וזה לא רק שהוא לא יודע להעביר חומר. כשהוא רק התחיל ללמד אותנו, הוא שינה לנו את כל השיטות בפיזיקה שיעור לפני מבחן ואני לא ממציאה את, דיברתי עם כמה ילדים מההקבצה שלי(אני בהקבצה הכי גבוהה שזה מצויינות) והם מסכימים איתי שמה פתאום הוא משנה לנו את כל השיטות ומדבר איתנו במונחים שאין לנו מושג הם אומרים ושהוא אומר שככה צריך לעשות במבחן, אבל לא הבנתי שום דבר!!! ולא רק אני! אחרי השיעור הזה הלכנו להתלונן שהוא לא יודע להעביר שום חומר ושהוא לא יודע ללמד ושהוא לא מורה טוב. בהתחלה הרכזת של המקצוע ביקשה לשאול את כולם איך הם מרגישים לגבי המורה החדש וכולם אמרו שהם לא בעד שהוא ימשיך ללמד אותנו, אבל התלונה שלנו לא טופלה.בשיעור הבא כשהוא התחיל נושא חדש והפעם בכימיה היה קשה אפילו לעקוב אחרי מה שהוא אומר ולא הצלחתי לחבר את מה שהוא אומר בראש ולא הבנתי כלום. פשוט רשמתי במחברת את מה שהוא אמר בלי לדעת בכלל מה אני רושמת ומה אני הולכת לעשות עם זה. בשיעור הבא בפיזיקה הוא כבר התחיל נושא חדש, ונתן לנו עבודה להגשה על נושא שלא כל כך הבנו וגם במהלך השיעור ילדים ביקשו ממנו לחזור על אותו המשפט פעם אחר פעם ואז הוא נתן לנו עבודת הגשה. כשניסיתי לעשות את העבודה לא הבנתי מה הוא רוצה ואפילו היו חלקים שהוא לא לימד אותנו (כוונתי היא שהוא לימד אותנו רק אחרי שהיה צריך להגיש את העבודה) והייתי צריכה להגיש את זה אתמול אבל בסוף החלטתי לא להגיש כי לא הבנתי מילה וידעתי שכל מה שכתבתי זה שטויות. בסוף, מתוך כיתה של 25-30+ ילדים, 2 ילדים הבינו את העבודה ואף אחד לא הגיש בסוף. עכשיו אני צריכה להגיש עוד יומיים ואין לי מושג מה אני הולכת לעשות. מעבר לזה שהוא לא מלמד טוב בכלל ולא מבינים מה הוא רוצה מהחיים שלנו, הוא יכול לבזבז לנו שיעורים שלמים על כלום, ואז אני יוצאת משיעור ובמשך כל היום אני מנסה להבין מה הקשר בין פיזיקה לנושא שהוא שיבר איתנו עכשיו ולא מתרכזת בכלום.ויש גם חבורה של ילדים שכל השיעור רק מתחנפים ואומרים לו מחמאות כמו "אתה המורה הכי טוב בבית ספר" או "מי יעז להגיש שאתה מלמד לא טוב?" ואז כשנגמר השיעור: "איזה מורה פח..." ושאלתי כמה ילדים מה הם חושבים עליו וכולם אמרו לי שהם לא סובלים אותו וכולם פשוט משחקים אותה שהם אוהבים אותו והוא חושב שכולם פשוט מעריצים אותו וממש נהנים בשיעורים שלו, למרות שפעולם המציאות היא ההפך הגמור. ניסי לדבר עם המחנכת שלי פעמיים על זה שאנחנו לא מרגישים שהוא מתאים ללמד אותנו, והראיתי לה שיחת ווצאפ של ההקבצה שלה לגבי מה כולם חושבים אומרים על המורה, וכולם ציינו שהם לא מרגישים שהוא מתאים לנו ושלא מבינים מה הוא אומר, אבל כן, המקרה שוב לא טופל.שבוע אחרי זה הלכנו שוב אל הרכזת וכמה ילדים אמרו בדיוק את מה שאני מרגישה: שהוא סתם מדבר אל עצמו, סתם מתאמצים להבין מה הוא אומר ויוצאים כל שיעור עם כאב ראש, והוא פשוט יכול לחפור במשך שעה ולא תקלטו שהוא מדבר על משהו בכלל. והם לגמרי צודקים. אחרי זה הרכזת שאלה אותנו מי אנחנו מרגישים שיכין אותנו לתיכון בצורה הכי טובה, אמרנו שבטח לא הוא, בגלל שהוא גם לא יודע ללמד וגם לא יודע איך להסדיר משמעת בכיתה והוא צועק עלינו כל חצי דקה וגם זה לא עוזר, וזה רק בגלל שאנחנו פשוט לא מוצאים היגיון במה שהוא אומר. הרכזת שהקטע המשמעתי מאוד הורס כל סיכוי ללמוד בכיתה הזאת, ואז איך הקטע הלימודי (לעומת הקטע הלימודי, אנחנו הילדים הכי ממושמעים בעולם). כולם התלוננו שהוא נתן עבודת הגשה ואין להם מושג מה לעשות וכולנו טענו שאנחנו מרגישים שהוא לא האדם הנכון (בשום צורה ובשום דרך) להכין אותנו לכיתה י.זאת אומרת שבתור בן אדם הוא בסדר ובאמת בקטע הזה אין לי תלונות עליו אבל בתור מורה הוא המקור לכל הבעיות שיש לי בחיים עכשיו. אני לא יודעת מה הוא אבל אני יודעת שמורה הוא לא ואני ממש לא יודעת איך אני אחזיק איתו מעמד עד סוף שנה ומה אני אעשה שנה הבאה ואיך אני אחזיק מעמד במגמות שאני רוצה לבחור עם אין לי בסיס מכיתה ט' בגלל שהיה לי מורה שהוא על הפנים.אני באמת לא יודעת מה לעשות, יש לנו כל כך הרבה דברים שליליים לומר עליו כמורה אבל אנחנו לא רוצים שהוא יישמע את הדברים האלה כי הוא באמת נחמד ואנחנו לא רוצים שהוא ייעלב. אבל אנחנו לא יכולים להידפק בגלל זה! אנחנו ההקבצה הכי גבוהה ורובנו הולכים ל 4-5 יחידות מתמטיקה אבל זה יקלקל לנו את המגמות של שנה הבאה אם לא יהיה לנו בסיס. וזה לא רק אני ועוד ילד או 2 אלא כמעט כל ההקבצה! אני יודעת היה מבחן עכשיו הייתי מקבלת 0 כי אני לא מבינה כלום! לפחות אז אני ארד הקבצה ולא אצטרך לסבול את זה יותר. וכאני אומרת לסבול אני מתכוונת שאני סובלת מכל שנייה בשיעורים ושאני מעדיפה כבר להיות בהקבצה נמוכה יותר ולהבין משהו!וזה מה שכולם חושבים וקורה כל שיעור אני כבר משתגעת! הוא הורס לנו את הסיכויים להצליח במקצועות שאנחנו רוצים להגיע אליהם, אני לא טיפוס הומני במיוחד ולכן זה מה שאני רוצה לבחור כי מקצועות כמו ספרות/היסטוריה/תנ"ך זה מקצועות שאני לא כל כך אוהבת ולא כל כך מתחברת אליהם. תעזרו לי.

 
הזמן
 
דווח
 
נהל

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (2) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "מתבגרים"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות

שאלות חדשות ב AskPeople  

טוען...
הצג עוד שאלות חדשות