שאלה 257349
  מצורף שיר רקע
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, 0 השתתפו בסקר ו-0 דרגו את העצות.

אח שלי משליט טרור ואני לא יכולה להביא ידידים, מה לעשות?

נוני בת 17 | כתבה את השאלה ב-06/06/19 בשעה 16:19

שלום לכולם.
אני בת 17 ואני בכיתה י"ב, עוד שלושה חודשים אהיה בת 18.
אח שלי לא בריא נפשית... ואני כן מביאה חברות הביתה אבל העניין מסתבך כשזה מגיע לידידים, דגש על ידידים שאני לא עושה איתם כלום חוץ מלדבר איתם, מחרתיים יש לי בגרות ויש לי ידיד שאני רוצה שהוא יבוא ללמוד איתי אבל אח שלי משליט טרור בבית וכל פעם מאיים עלי (גם ההורים שלי לא מסוגלים להתגבר עליו ואנחנו פועלים בתנהגות נמנעת שזו טעות). לפני שנתיים חברה טובה שלי וחבר שלה (בגילי) באו ושוב פעם זה חבר שלה אין לי כלום איתו. ההורים שלי ידעו מזה הם היו בצימר ופעם ראשונה במשך *שנים* שהיה לי בית ריק חוץ מאחי, ונצלתי את זה כי אני לא יכולה להביא חברים לבית כי הבית ממש קטן וזה עושה רעש. אז הוא פשוט התחיל להשתגע לצעוק לאיים עלי שאם אני לא מעיפה אותו מהבית הוא יעיף בעצמו ותחשבו באיזה מקום עמדתי, בין הפטיש לסדן, מצד אחד קיבלתי איומים מאח שלי ומצד שני איך אני יכולה פשוט להגיד להם לכו מפה..? מן הסתם לגיטימי שאני לא רוצה שירחמו עלי, וכן גם טבעי שאני לא רוצה שהם יספרו את הבעיות המשפחתיות שלי לחברים שלהם זה לא עניין של אף אחד כמו שאני לא מחפשת בעיות משפחתיות אצליהם..
מלא פעמים רציתי להביא ידידים אבל הוא פשוט משליט אימה, מתערב לי.. הוא גם דפק לי הערה בקשר לשיחת טלפון שהייתה לי עם חברה וזאת הוכחה שהוא מאזין לשיחות שלי, לא מאשימה אותו שיש לנו קירות גבס ושומעים הכל גם אני שומעת כשהוא מדבר בטלפון (אבל הוא צורח כי זה בדרך כלל ריבים אבל אני לא מצותת ומקשיבה לכל מילה אני מתעסקת בעניינים שלי אני לא באמת מרוכזת במה שהוא אומר!)
מלא פעם היה חורף ורציתי להיפגש עם ידיד נגיד ושהוא יבוא אלי ושניפגש בבית זה הרבה יותר נוח ובטוח.. ובגלל המצב נאלצתי לנסוע למרכז בגשם בקור לזרוק כסף על מסעדות ואני בכלל רוצה להישאר בבית..
הוא אומר שמרגיש שגורם זר נכנס לטריטוריה שלו. אם ככה למה עם חברות הכל בסדר..? מה זה גורם זר? מה זה מחבל שחודר לשטחה של מדינת ישראל? הכל נורא מוגזם ולא ריאלי. יש לו התקפי זעם שמרעידים את כל הבית ואני כבר רגילה כי גדלתי לזה אבל אני נמנעת מלהביא ידידים כי אני לא רוצה שהוא יתקוף אותם או שהם יבהלו מדברים שאני נבהלת למרות ההרגל.
הראש אומר לי שאי אפשר שבית שלם "יסבול" ויתנהל לפי רצון יחיד במיוחד שזה ילד במשפחה זה לא אחד ההורים ויש משהו מאוד מגוחך בזה שדווקא בן משפחה שהוא לא הורה משליט טרור ומתנהג בזעם. מצד שני אמא שלי התמודדה עם זה כל החיים שלה ולהביא ידידים ולהתגרות בו כביכול זה עוד יותר יעייף אותה ולא מגיעה לה.

מה הייתם עושים במצב שלי?

הייתי מביא/ה ידידים, אי אפשר להימנע מפעולות בסיסיות
 
74
להיכנע לשליטה שלו בבית, אין מה לעשות לזה נולדת..
 
10
אחר (בתגובות)
 
10

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (8) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "מתבגרים"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות