0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

למה כל העיסוק בטרנססקסואלים? כבר נמאס לי מזיבולי שכל

קוויקסילבר בן 28 | כתב את השאלה ב-21/02/20 בשעה 17:42

אני מקבל את זה שבנוסף לאנשים שנולדו רגיל כגברים ונשים, יש קבוצה נוספת: אנשים שיש להם דיספוריה מגדרית. אני יודע שיש להם סיכוי גבוהה יותר לפגיעה חברתית, לרבות דיכאון ופגיעה עצמית. ולכן הגיוני שאנחנו כחברה נדע להיות יותר עדינים עם אנשים במצב רפואי מסוכן. מקובל ביותר ואני מבין את ההיגיון. בנוסף, אני חושב שטיפולים רפואיים לצורך התאמה לזהותו של המטופל היא דבר חשוב ואולי אפיל וצריכים להיות חלק מסל הבריאות.

אבל... אולי אני אחשב לטרנספוב עכשיו: אני חושב שעצם הסיפור מנופח למימדים לא הגיוניים. אחוז הטרנסים בחברה הוא נמוך למדי והסיכוי לפגוש בטרנס בחבורה אקראית של 100 איש הוא כמעט אפסי. עם זאת הזמן המוקדש לטיפול בבעיות הקהילה גדול בצורה לא פרופורציונית.
לדגומה, במקום העבודה שלנו העבירו הרצאה בנושא קבלת השונה במקומות עבודה, בדגש על הטרנסים. כאשר מי שמעבירה מודעת לחלוטין שבכנס הזה (שבו היו כ-350 עובדים) אין אפילו טרנס אחד. כלומר נעשה מאמץ לטיפול בבעיה שעוד לא התעוררה ואין אינדיקציה שתתעורר מתישהו. בהרצאה עצמה המרצה היתה מבולבלת בloopים אינסופיים של מה נחשב לתקין פוליטית היום והשיא היה שלכתוב "אחר" בשדה של "מגדר" זה כבר אפליה כי אנחנו מניחים שטרנס פחות לגיטימי והוא "אחר" וזה נחשב ל"מיקרו-אגרסיה", או הוצאת הטרנסים ממעגל הנורמליות שלנו. ואז המשיכה שכתיבת "אי-בינרי" זו גם מיקרו-אגרסיה כי זה גולם הנחה שיש שני מגדרים נכונים.
שנה שעברה הזכירו רשמיה של איזה "54 מגדרים" (או כמה שיש היום. מעדכנים חדשים כל שנה) שכוללים כל מיני Trans Person ורשימה ארוכה של מצבים זהים לחלוטין עם כל מיני הבדלים קטנטנים. וזה נשמע לי תמיד כאילו שרוצים להגדיר גברים שמנים שנמשכים לבלונדיניות וגברים שריריים שהם גייז כמגדרים שונים.
בהרצאה האחרונה אפילו הגדילו ראש והחליטו שמעכשיו חלק מהמגדרים של שנה שעברה לא תקינים פוליטית (לא צוחק! אמתי לגמרי). לדגומה אמרו שלהגיד MTF (כלומר גבר לאישה) זה לא תקין. וזאת מכיוון שהמונח מניח שהיה שינוי מגדר, "כשמציאות" אותו האדם הגדיר את עצמו תמיד כאישה עוד לפני ולכן יש להגיד FTF. כבר מתחלים לי להישרף התאים במוח מעצם ההתעסקות הקדחנית שכופים עלינו.
אין לי חלילה משהו נגד אנשים טרנסים (ואני מת על סרטיו של פדרו אלמודובר) - כל אחד והחיים שלו. אבל למה זה נכנס לאופנה לחפור לנו על זה? אני מרגיש שהעיסוק הפך לתחרות "מי תקין פוליטית יותר".

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (3) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "חברים ואנשים"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות