שאלה 365854
אילוסטרציה אילוסטרציה
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

הצילו! סיטואציה מסובכת עם הרכב

אני בת 32 | כתבה את השאלה ב-29/03/23 בשעה 09:13

שלום לכל האנשים היקרים שקוראים כאן ומוכנים לעזור, זה לא מובן מאליו בעיני.

קודם לפני עניין הרכב, אתן קצת רקע.
אני סטודנטית שנה ב' לתואר למקצוע מתגמל נפשית אבל לא כלכלית. אסיים אותו בעוד שנה וחצי/שנתיים ואתחיל לעבוד במקצוע (עבודה סוציאלית). אני לומדת רחוק מהבית, מרחק נסיעה של 40 ק"מ מהבית ועם פקקים הנסיעה באוטובוסים כולל לחכות לשני אוטובוסים יכולה לקחת שעתיים. עם רכב זה שעה. יש לי בחילות נוראיות באוטובוסים וזה סבל גדול בשבילי. בנוסף אני חייבת רכב כי אני חיה עם אמא שלי בבית רווי מתחים. אנחנו ממש במלחמות כל החיים אחת עם השניה שמגיעות לכדי מצבי קיצון, למרות שיש בה צדדים יפים ורק בזכותה אני יכולה לעמוד בתואר הזה כי למרות שהיא מרוויחה שכר מינימום, אני לא משלמת חשבונות או שכירות והיא מחזיקה את הבית ומאפשרת לי לגור בו. הריבים מגיעים לדרגות חומרה רציניות בינינו, והאוטו בשבילי מאפשר מפלט. זה חשוב במיוחד כי אני גרה בחור, אמנם במרכז הארץ אבל בשכונה דתית שמרוחקת מכל דבר אפשרי. מן גטו. ואני חילונית ואוהבת לצאת בסופ"ש ובלילות, רק בזמנים שזה מתאפשר כמובן. אני עובדת ומרוויחה רוב השנה 2000 שקל בחודש. בתקופות מבחנים עובדת משמרת אחת בחודש ומרוויחה 250 שקל בחודש, ובחודשיים של הקיץ, 7000 בחודש. זה מקום עבודה שלא אחליף, הוא מאפשר לי גמישות מטורפת ואני עובדת בו 11 שנים ואוהבת את מה שאני עושה.

ועכשיו לעניין.
יש לי רכב יונדאי ולוסטר שנת 2012, שאני נוהגת עליו מ 2018 (לפני כן אמא שלי נהגה עליו מ 2015 עד 2018). כרגע הוא שווה במחיר מחירון 30 אלף ש"ח לפני כל הבעיות. לאורך התקופה שהוא אצלי ועד היום, הרכב עשה בעיות בממוצע יותר מרכבים אחרים, אבל הן גם לא היו מאוד רציניות.
לפני חודשיים הרגשתי שהרכב בועט חלש כשמעלים הילוכים (מדובר בגיר רובוטי), ולא לקחתי לבדיקה כי הייתי מאוד עמוסה בלימודים, ברמה שלא היה לי זמן לישון יותר מ 4 שעות בלילה. ובטח שלא היו כמה שעות פנויות ללכת למוסך. המשכתי לנסוע עליו אבל הפחתתי שימוש (גם ככה הייתי סגורה בבית ולמדתי כל היום).
לפני שבוע באחת הנסיעות הרכב פתאום הפסיק לגמרי להגיב כשלחצתי על דוושת הגז באמצע נסיעה במהירות נמוכה. הוא פעל אבל עמד במקום. זה היה מאוד מלחיץ... ואחרי חצי דקה הוא חזר לנסוע.
לקחתי אותו לשני מוסכים, בראשון הרגשתי שהבדיקה לא מעמיקה, רק חיברו למחשב וכבר נתנו דיאגנוזה (אמר שהקלאץ' הלך, ושזה 12,000 ש"ח תיקון). אז הלכתי למוסך רציני יותר שעשה בדיקה מעמיקה ב 390 שקל ומצא את הבעיה המדוייקת. הקלאץ' תקין לחלוטין אבל בגיר רובוטי יש מן מנוע קטן רובוטי שמפעיל אותו, והמנוע הקטן זה הלך.
אז המוסכניק אמר שזה עולה בסביבות ה 3000 לפני עבודה ומע"מ פלוס עוד איזה חלק חיוני ב 2000 ש"ח, אבל הבעיה שיכול להיות שבגלל שהקלאץ' יחסית ישן, הוא לא יסתנכרן עם המנוע הקטן החדש, ואז יהיה חובה להחליף גם את הקלאץ', והעלות של הכל כולל עבודה ומע"מ תהיה 16,000 ש"ח.
בנוסף לזה גם הממיר הקטליטי הלך והצבע של הרכב ירד, אבל זה לא מפריע לי בכלל כרגע. בנוסף הרכב התחיל לרעוד קצת בתקופה האחרונה והמוסכניקים לא יודעים לומר מאיפה הרעידות. אבל הן חלשות מאוד והם אומרים שזה לא משמעותי. אולי תושבת מנוע (גומיות).
על פניו נשמע שעדיף לעשות טרייד-אין (הציעו לי עליו פחות מ 10 אלף בשני מקומות), או למכור לפירוק, או לנסות בחצי מחיר ביד 2, כמובן שעם שקיפות למצב.
אבל מכאן אני מתחילה לגמרי להסתבך. אני חיה מ 2000 שקל שהם לא פנויים לי, ואין לי חסכונות. מה אני אמורה לעשות? המטרה שלי היא רק להחזיק את השנה וחצי הקרובות ואז לקנות רכב חדש.
עכשיו אקנה רכב חדש? לקנות רכב ברמה של הרכב שלי (וקצת יותר מתקדם בשנים) יעלה לי בסביבות ה 40, 50 אלף. אתחייב עכשיו להלוואה גדולה ושנים של תשלומים? תכננתי לעשות את זה אחרי התואר ולא במצבי כרגע. מה גם שאין לי שניה אחת להתעסק עם זה.. ואני גם לא פתוחה לרעיונות ממש.. מה שיש לי בראש זה יונדאי i20. (מוזמנים להציע אפשרויות נוספות לרכבים אמינים בגודל בינוני שהם בסגנון. פחות מעוניינת ברכב קטן או גדול).
אז זה או לקנות רכב חדש שפחות עושה בעיות (אבל מי יודע?), ולקחת הלוואה רצינית, או לתקן ב 16,000 אלף ש"ח (לעשות תשלומים) ולקבל את הרכב שלי בחזרה, שהוא באמת רכב טוב ולא ישן. זה רק לתקן את החלק הזה. אבל אף אחד לא מבטיח לי שלא תצוץ בעיה אחרת, וזה מפחיד אותי.

הנטייה שלי היא לרצות לתקן ב 16,000 ש"ח ולנסות לשרוד עם זה שנה וחצי.. בתקווה שזה באמת יפתור את הבעיה. כי זו הדרך הכי "זולה" ומהירה שלי כרגע להתמודד עם הבעיה במצבי.

בקיצור אני לגמרי אובדת עצות. נואשת לעזרה,
אשמח לשמוע כל עצה, בבקשה רק ממי שמבין בזה ובאמת מצליח להבין ולדמיין איך זה להיות כמעט ללא הכנסה או גב כלכלי.
אעריך כל עצה.
תודה ענקית.

עדכון מאני, שואלת השאלה 2023-04-04 16:44:19

ממש מודה לכולם על העצות,
לאט לאט אני משתכנעת שלא כדאי להשקיע את ה 16 אלף ש"ח ברכב שאולי הבעיות בו לא יפסיקו לצוץ. אני אעשה חשיבה של כמה ימים ואראה מה אני מחליטה לעשות עם המצב. שכחתי לעדכן שאין לי חיסכון רציני אבל כן יש לי 5000 עד 10,000 שאני יכולה להוסיף בנוסף לרכב שלי ולהשקיע. אם זה משנה את התמונה אשמח לשמוע רעיונות נוספים.

עדכון נוסף-
גיליתי שאמנם במחירון הרכב שלי שווה 30 אבל במציאות כולם מוכרים אותו בסביבות ה 40 אלף ואפילו יותר, כי יש לו ביקוש.
עדיין למכור ב 5000?!
שמור עדכון

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (17) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "חברים ואנשים"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות