0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, 0 השתתפו בסקר ו-0 דרגו את העצות.

עובד בתור פקיד בבנק והמשכורת לא מספיקה לי. למה לשכירים לא מגיעה משכורת מכובדת?

אודי בן 34 | כתב את השאלה ב-14/10/15 בשעה 12:51

אני בן 34, עובד בתור פקיד בבנק גדול בארץ.
כשאני מספר שאני עובד בנק עם קביעות הרבה אנשים מקנאים בי ומיד חושבים שיש לי משכורת שמנה, חסכונות ענק ושאני מסודר לכל החיים. האמת היא שלמרות שאני בבנק יותר משבע שנים, המשכורת שלי נטו היא באזור ה-7,000 שקלים.
כל כמה חודשים אני נכנס למינוס ומבקש הלוואה מהבנק או ממשפחה וחברים. יש תקופות שאני מצליח לאזן את העו"ש יותר טוב ויש תקופות שאני תמיד נכנס אליהן במינוס, בעיקר תקופות החגים.
המצב בארץ ממש מתסכל. אני לא מבין למה המנכ"ל שלי צריך להרוויח משכורת של שבע ספרות ואני צריך להתפרנס בקושי. אין לי תואר, ואני גם לא מתכוון ללמוד מכל מיני סיבות, אבל מאוד רוצה להגדיל את המשכורת החודשית שלי. החלום שלי הוא מצב שיש לי בנטו 10 אלף שקלים בחודש ואני לא מבין איך להגיע לשם. הציעו לי בעבר להיות נהג מונית, אבל ממש לא מעניין אותי להסיע אנשים כל היום ולהיות על הכביש 12 שעות כל יום.
כשהייתה את המחאה החברתית ממש קרנתי מאושר. חשבתי שתיכף יגיע השינוי הגדול. שתיכף תתחולל במדינה מהפכה שתוביל לצמצום הפערים הכלכליים. הייתה לי פנטזיה שבה באים לכל המנכ"לים הגדולים בארץ, חותכים להם עשרים אחוז מהשכר ופשוט מחלקים אותם לעובדים בדרג הכי נמוך במפעל או בחברה. יצאתי בריצה לרחובות, הנפתי שלטים ושאגתי בקול רם. אני ממש מעריץ את דפני ליף וחושב שזה ממש עצוב שאין לנו במדינה עוד אנשים כמוה.
מה שאני רוצה לדעת זה למה בעצם המחאה לא הצליחה? למה השכר שלנו בנטו לא עלה ואיכות החיים לא השתנתה. האם אני בתור אדם בודד יכול להוביל לשינוי כאן במדינה? למה רק לעובדי הייטק ולרופאים מגיע שכר מכובד בתור שכירים, ולמי שאין יכולת או השכלה תקוע בבוץ? תודה למי שייתן תשובה כנה ויסביר את הדברים.

עדכון מאודי, שואל השאלה 2015-10-16 23:17:34

אני מאוד מאוכזב פה מהתגובות של אנשים.
יש כמה דברים שלא הבהרתי ואנסה להסביר אותם כעת. בעבודה שלי עובדים אנשים אקדמאים. אנחנו צוות מעורב מכל מיני גילאים, חלק התקבלו לפי התנאים הישנים שרק דרשו וותק ושליטה במערכת התפעול וחלק אחר התקבל רק בתנאי שיש להם תואר במנהל עסקים או כלכלה.
אתם מבינים את מה שאני אומר? אנשים שלמדו שלוש שנים לתואר ראשון מרוויחים משכורת של 7,000 שקל נטו. בכלל, מה זה קשור אקדמאי או לא אקדמאי, כולם צריכים להתפרנס פה בכבוד. אני בעד שאנשים חכמים ומשכילים ירוויחו יותר, אבל עד לגבול מסויים.
מה שמכעיס, משפיל ומבזה אותי זה שלדעתי השכר שלי נמוך מאוד ביחס לשעות העבודה הרבות שאני עובד והעבודה עצמו. תבינו, בנק זה לא רק לשבת ולצחוק עם הפקידים והפקידות או כולם היום לספור צ'קים. בנק זה גם אחריות לכסף של אנשים, זה שעות נוספות או עבודה במשמרת מפוצלת, זה מענה למיילים ללקוחות נודניקים ועוד לא דיברנו על המענה הטלפוני.
אני צריך לעבוד ביום 8.75 שעות במינימום, אחרת זה לא נחשב יום עבודה מלא. אני עובד 5 ימים בשבוע, ואני צריך לעבוד גם בימי שישי אחת לשבועיים. כלומר, אני צריך לעבוד 200 שעות בחודש לפי החוזה ויש לי בנטו פרוטות. אני מרוויח כ-35 שקלים לשעה וזה מה שלא ברור לי ועל זה אני מתרעם פה.
למה מנהל המחלקה שלי מקבל על עבודה מאוד דומה שהוא עושה 100 שקלים לשעה. ולמה מנהל הסניף מקבל 900?
למה לא דואגים פה לשכירים במדינה? איך ומה אנחנו צריכים לעשות כדי להגדיל את השכר שלנו ולהנות מרמת חיים סבירה יותר. אני גם רוצה לטוס לחול פעם בשנה. אני גם רוצה שתהיה לי יכולת לחסוך לרכב יוקרתי או לדברים אחרים. ואגב, אני לא בזבזן גדול ואין לי הוצאות מטורפות כמו שחלק מכם אמר. 7 אלף שקל בנטו זאת משכורת, אבל היא רחוקה מלהיות מכובדת לרווק. אם הייתי לי בת זוג ויחד היינו מרוויחים 14 אלף זה כבר משהו אחר, אבל בתור רווק זה לא מספיק זה וזה עצם העניין. החזירות הקפטליסטית של המשק הורסת את כולנו. העשירים מתעשרים מרגע לרגע ואנחנו בקושי יכולים לשלם עבור מוצרים בסיסיים!
מי שמתכוון להיכנס לכאן ולכתוב שלי שאני בכיין או שעלי ללכת ולהוציא תואר - אנא, אל תעשו זאת. אני כן יכול ללמוד, אבל כמו שציינתי תואר כללי כמו תואר בפסיכולוגיה או היסטוריה. ומה זה בדיוק יעזור לי במשהו?
שמור עדכון

האם ניתן באמת להוביל למהפכה חברתית במדינה?

לא. לממשלה לא באמת אכפת מהאזרח הקטן ומהחסכונות שלו.
 
89
כן, אבל זה ייקח כמה עשרות שנים.
 
13
אולי, בתנאי שהרבה אנשים יילכו אחריך ושהמאבק לא יידעך
 
20

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (11) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "פיננסי וכלכלה"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות