ידוע שלבן תמותה אין באמת יכולת לחולל נסים. נס גלוי הוא סמויי בא תמיד מכוח עליון. מה שבן בריה יכול לעשות זה בתפילתו לבקש מבורא או כוח מטעמו את מבוקשו והבורא יכול להיענות לבקשה אם המבקש הוא צדיק.
ומכאן מתחיל הסיבוך אמתי. הרי רק נפש של צדיק יכולה לבקש מבורא עולם. הקב"ה אינו תוכנית כבקשתך ואינו משרת את העניין האישי שלך. ולכן כל התפילות של נפשות אנוכיות רק מזיזות את האוויר סביבן ולא עולות השמימה. וכל המבקש מבורא עולם דבר לטובתו האישית או לאדם יקר לו הלכה למעשה מבקש דבר אנוכי. הוא אינו צדיק כי מתפלל לטובתו האישית ולכן תפילתו אינה תפילת אמת.
צדיק אמתי יתפלל ללא תמורה וכך למעשה לא יאכל מפירות תפילתו אלא רק האחר יקבלם.
כיוון שכך, אני לא יכול לבקש נסים בעצמי. כי תמיד אני זוכר שאני מתפלל עם מטרה אנוכית ולכן אין לי דרך לדבר עם בורא עולם באמת. הקב"ה אינו משרת.
קיימת דרך אחרת, רעה. במקום לשאוף לאור לבקש את החושך. זו דרך לה יש מחיר כבד, אך לא פתוחה בפני נפשות פשוטות אף היא. כי גם בתפילה אנוכית אל החושך יש בקשה לטוב. גם אם זו טובה אישית ואנוכית, עדיין טובה היא. אין נפש רשע מלאת רוע עד מלואה ולכן גם תפילותו לחושך לא עושה נסים.
ופה אני שואל, מה עם הדרך השלישית? סטרא אחרא. הצד האחר? במקום לקרוא לאור הבורא או לחושך של תוהו ובוהו, אפשר ללמוד את דרך הארץ. אנחנו רואים את עולם המלכות, אבל בנוסף לנראה ומורגש יש נסתר הרב על הגלוי. אם בן ברייה לומד על כל חוקי הטבע ולא רק על חוקי העולם הגשמי, אז ידע הוא לחזות ואולי אף להפעיל בכוחו הוא שלו תהליכים בעולם הגשמי. כמו שהשלכת אבן לאגם יוצרת גלים, כך לפי חוקי הבריאה. דג במים רואה את המים זזים סחור סחור ולא מבין שהאבן היא גשמית כמוהו, רק באה מהצד האחר של המים. בדיוק באותו האופן גם אדם שאינו יודע איך עובד היקום יכול לחשוב שנעשה פה כישוף. אבל כל זה רק הצד האחר של אותה הגשמיות. לא כישוף לא נס, אלא מדע כמו פיסיקה. רק שזה מדע שלא גלוי בספר.
מה שאני לא יודע הוא איפה למצוא מי שמבין בסטרא אחרא? מקובלים לא מוכנים לדבר על הנושא ובמקום זה הולכים בדרך התפילה ונכשלים אגב אנוכיותם. רעשים אני לא רוצה להכיר. צדיקים בצדקתם לא מכירים את הצד האחר. מי יכול להיות מורה דרך להלכה זו?
- עמוד הבית
- שאל שאלה
- שאלות חדשות
- שאלות שעוררו עניין
- עצות חדשות
- מה קורה כאן?
- מתחם הטיפים
- חיפוש שאלות
-
הרשמה | התחברות