0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

אחרי מאחרת יחסית חולנית לא מבין מה נפל עליי, מה לעשות?

אושר בן 31 | כתב את השאלה ב-06/03/20 בשעה 20:42

רשמתי כבר פוסט אחד הודות המקרה לפני חודש וחצי אך המצב שלי הוא עדיין מאוד קשה ואיני יודע איך להתקדם מכאן
ארצה רק לפרוק מה שקרה לי, מה שעברתי ואשמח לדעות שאולי יעירו לי קצת את העיניים.

הסיפור שלי מתחיל בדצמבר 2018, התחתנתי עם בחירת ליבי אחרי 3 שנות זוגיות ביחד, לצערי הרב הנישואים כשלו כישלון נחרץ, לא גרנו לפני זה ביחד וטעינו בכך, גרושתי היום יזמה את הגירושים שהיו מאוד לא קלים, הרגשתי מאוד קשה עם עצמי, הרגשתי כישלון, להתגרש אחרי 4 חודשיים של נישואים בלבד. עבר חודש ראשון שהייתי בו ממש בהלם ואז עבר חודש שני שהגעתי למצב שקשה לי אפילו לישון לבד בדירה שלי ומצאתי את עצמי לפעמים חוזר לישון בבית הורי העיקר לא להיות לבד, ובין החודש השני לשלישי הגעתי לרבנות ופה ... פה מתחיל הסיפור.

ביום הגירושים, הכרתי בחורה, שהייתה נראת לי קצת לחוצה, זזה מצד לצד שעמדה להתגרש בדיוק באותו היום. לא יודע איך ... פשוט ניגשתי אליה התחלתי לדבר איתה אמרתי לה שהכל יהיה בסדר, והנה גם אני מתגרש ומפה החיים מתחילים, הבחורה הציעה לי לבוא לשבת איתה על כוס קפה ומאפה ברבנות חחח , אולי קצת חשקנו בזה שנינו לאור העובדה שהגרושה שלי והגרוש שלה היה שם.
אגב אני כמובן ללא ילדים, ולה יש ליד שבזמנו היה בן שנה וחצי.
היא הייתה נראת כל כך שמחה, חייכנית ברבנות, מתוקתקת בלבוש שלה, ישר באה דיברה איתי, עם המשפחה שלי שהייתה שם איתי, פתוחה מאוד ובטוחה בעצמה.
החלפנו מספרי טלפונים וכעבור כמה ימים התקשרתי אליה, הצעתי לה לצאת לדייט וכך היה, שלאחריו בא עוד דייט ומשם כבר היינו בלתי נפרדים.

עכשיו אומר את הדברים בדיעבד, דברים שלא ראיתי על ההתחלה אבל מבין אותם רק עכשיו:
בשבועות הראשונים של הקשר, הבחורה הייתה אומרת לי דברים מאוד הזויים ומופרחים בכל כנה מידה, "אני לא מסוגלת לעבוד מרוב מה שעשית לי בלב", "איך גרושתך וויתרה עליך", "הייתי אצל פותחת בקלפים שאמרה לי שמישהו בשם שלך יגיע עם כתם לידה כמו שיש לך וכל מיני דברים אחרים", היא הייתה כל הזמן אומרת לי, כמה הגרוש שלה היה מתאכזר אליה, היו דברים שממש בדיעבד היום אני חושב עליהם כהצגה, שהייתה אומרת לי "עזוב לא בא לי לדבר על זה" ואחרי זה הייתה מספרת לי איזה דבר איום ונורא שעשה לה הגרוש באותו ההקשר. היינו מסתובבים ביחד, היא הייתה נופלת על הריצפה מתעלפת או שלא ואחרי שהגענו פעם אחת לבית חולים לבדיקה נאמר לה שהכל תקין ומאז לא קרו מקרים כאלו יותר.
היא פעם אחת אפילו באה אלי לסופש הביתה (שבוע אחרי שהכרנו כן הבחורה כבר באה אלי הביתה לסופש לא מוזר בכלל) עם שקיות של מצרחים והכינה לנו ארוחות ודאגה כל הזמן להראות לי ולתת לי הרגשה שזה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים ואיך הגיע לי בחורה כזו משום מקום פתאום ... כמו חלום שהתגשם
היא גרמה לי להרגיש אליה רגשות עזים של אהבה, של דאגה, של רחמים על מה שקרה לה, וכן אחרי חודש כבר הצעתי לה לעבור לגור איתי....
הפתעה .. היא הסכימה, ואפילו הייתה מוכנה לוותר על חצי מרכושה כי לא היה בו צורך וזה היה חלום פשוט, הנה נכנסה לחיי בחורה מדהימה ישר אחרי הגירושים .. לא האמנתי שזה יכול לקרות לי, שכזה מזל נפל עלי ועוד איזה בחורה שאני מרגיש את כל הרגשות העזים האלה אליה והיא כל כך מושלמת בכל מה שהיא עושה בשבילי ואומר לי ואני מרגיש גם רצון עז לעזור לה ולדאוג לה.

במשך חודשיים שהיא חייה אצלי הכל היה באמת בסדר, שמתי לב רק שהיא לא רוצה לצאת למקומות בלייניים אלה יותר למקומות של רק אני והיא כמו בתי קפה וקולנוע בעיקר. שהיא יותר מידי ביתית .. שהיא לא מרבה לצאת למקומות ולפעמים אין לה חשק לעשות כלום אלה רק להשאר בבית עם הילד.

מפה הכל התחיל להשתבש, חודשיים אחרי שגרנו ביחד התחלתי לשים לב שהאישה נהיית יותר ויותר שתלטנית, זה התחיל מדברים קטנים, כמו כשאני בא לסגור את החלונות בבית כי המזגן דולק וזה לא לרוחה היא הייתה מתחילה עקוץ אותי ואף לזרוק מילים כמו זבל ... פח אשפה ...
זה נמשך לדברים כמו אם לא הגבתי בצורה נכונה וגברית מספיק לטענתה לסיטואציות מסויימות היא הייתה אומרת לי איזה מן גבר אתה .. אתה לא גבר אתה אפס ... היא תמיד יודעת הכל, הייתה מתפזרת בקניות של הבית קונה במחירים שקונים למשפחה שלמה וכשהייתי מדבר איתה על זה היא הייתה חוסמת אותי, אומרת לי שהיא יודעת תמיד טוב יותר מה צריך ומה לא צריך למרות שכמויות של דברים היו נזרקים בבית.
היו פעמיים שהיינו מתווכחים והיא הייתה זורקת לי מילים ממש לא יפות, פוגעניות מאוד, מנמיכות, הייתי מבקש ממנה לא לדבר אלי ככה אלה מילים שמאוד פוגעות בי כמו טריגרים בשבילי, ומאז הייתה כל הזמן דווקא בריבים שהלכו ונהיו יותר דחופים בעיקר בגלל השתלטנות הזו היא הייתה דווקא זורקת לי את אותן המילים שביקשתי ממנה לא ... הייתי כבר משתגע, מגיע למצב שאני יושב עם עצמי בחדר, שם אוזניות ופשוט שומע מוזיקה ועל סף בכי, צועק לעברה מה עוד את רוצה ממני, נתתי לך כל מה שיש לי, אני דואג לילד שלך כמו לבן שאין לי .. מה עוד את רוצה ממני למה את מדברת אלי ככה, היא הייתה מסתכלת עלי שכולי כואב לא היה בא שום חמלה, שום הבנה עד כמה היא פוגעת בי, במילים שלה אלי ... הייתי שם אוזניות, היא הייתה מורידה לי אותם זורקת אותם וממשיכה לפגוע בי כשאני בחדר, הייתי יוצא מהחדר מרגיש על סף פיצוץ מנסה לצאת מהבית היא הייתה לוקחת לי את המפתח של הבית נועלת אותי בתוך הבית ואומרת לי אין לצאת מהבית בזמן ריב תתמודד בבית שבפועל כבר הייתי על סף שיברון.

הכרתי לה את החברים שלי, פסלה אותם מההתחלה, לבת של החבר הכי טוב שלי היה יומהולדת עשה על האש עם כל החבורה שלי .. החברים הכי טובים שלי, ידעתי למה היא מסוגלת אמרתי לה אנחנו באים להנות היום כמובן שהתפתח איזה ויכוח ברכב שבסופו כשכבר הגענו למקום היא אמרה לי אני לוקחת כסף ונוסעת במונית בחזרה הביתה, בסופו של דבר היא נשארה עם פרצוף חמוץ, הרסה לי את כל העל האש, חברים באו אלי אמרו לי מה יש לך אתה נראה כבוי, אחרי שנגמר היום היא אמרה לי מה זה הדבר הזה לשבת על האש בקיץ איזה מן דבר זה רק תלונות.

חברים שלי כולם נשואים כמעט, כמה כבר יוצא לנו להתראות, היה איזה יום משחק כדורגל אמרתי לה שעה וחצי אני בבית אז חזרתי אחרי שעתיים .. לא רק שהיא כל הזמן הייתה איתי בשיחות ולא נתנה לי להנות מהמשחק עם החברים שהם אפילו העירו לי שאני לא שם איתם שאני כל הזמן מרוכז בטלפון ועצבני, היא קיללה אותי ... קללות שבחיים שלי לא שמעתי, התפרצות זעם בצורה מטורפת .. כשכבר חזרתי הביתה היא מנעה ממני להכנס לבית שלי, אמרה לי תשאר בחוץ תבכה דמעות של דם, הייתי צריך להתקשר לאמא שלה ב 11 בלילה שתגיד לבת שלה לפתוח לי את הדלת של הבית.

חברים שלי דיברו עם המשפחה שלי מאחורי הגב אמרו לי שמשהו לא בסדר, אחד החברים שלח לי הודעה אמר לי שהבחורה הזו לא טובה לך ואתה חייב לעשות משהו עם זה כולם רואים את זה מסביב אתה כבוי אתה לא אתה .. היא כל הזמן הייתה נכנסת לי לטלפון מחפשת לי בהודעות. אחרי שהחבר שלח את ההודעה הלכתי רגע לשירותים היא ניצלה את זה להכנס לטלפון שלי ראתה את ההודעה וזהו .. מאז כל החברים שלי מגעילים .. כולם זוועה, הם מבחינתה מנצלים אותי, לישיבות אצלי בבית, ועכשיו הם רוצים להרוס לנו את הזוגיות .. ובכל פעם שהייתה תופסת אותי כביכול בטלפון מדבר איתם ... היא הייתה מאיימת לעזוב את הבית, עד שיום אחד אמרתי לה קחי את הדברים תלכי, אז היא באה ביקשה סליחה אמרה שהיא לא באמת התכוונה לזה ... לא עבר כמה ימים ושוב .. הפעם היא התחילה להתקשר לבעלי דירות .. להגיד לי שהיא הולכת להסתכל על דירות .. להכניס אותי כל הזמן לפחד הזה שהיא תעזוב, היא ידעה שאני שביר ופגיע אחרי שעברתי את הגירושים, שיתפתי אותה בדברים בהרגשות ... בחיים לא חשבתי שהיא תשתמש בזה לרעתי.

יום אחד אמא שלי פשוט לא יכלה יותר היא התערבה ואמרה לה גברתי אם לא טוב לך עם הבן שלי, את מוזמנת לקחת את הדברים שלך וללכת. מאותו היום, היא התחילה לקלל את אמא שלי קללות שבחיים לא שמעתי, אמא שלך רק מנסה להרוס בינינו היא רוצה שתחזור לגור איתה שיהיה לה שליטה עלייך כי היא רואה שאתה מאושר עכשיו.
יש לציין שההורים שלי, קנו מתנות לילד שלה, ההורים שלי שמרו עליו, תמיד כיבדו אותה וקיבלו אותה ואת הילד בלי למצמץ בכלל, והיא לעומת זאת כמעט ולעולם לא רצתה ללכת להורים שלי, תמיד רצתה שנלך רק לאמא שלה למשפחה שלה , לשבת שם שעות בשישי שבת, אבל אצל ההורים שלי חצי שעה והיא כבר רצתה ללכת.

וככה היא ניסתה לבודד אותי, מכולם, מהחברים מהמשפחה .. רבתי עם אמא שלי פעם אחת בגללה, כבר לא ידעתי מה נכון או לא נכון, היא אמרה לי שיום אחד כשאמא שלי רבה איתי היא שלחה לה הודעה והגנה עלי, שזה היה שקר היא בחיים לא עשתה את זה.

אגב שקרים .. היא הייתה משקרת בלי סוף, הייתה חוזרת חבולה מהעבודה והייתה אומרת לי שהגרוש שלה עשה את זה, הייתה אומרת לי שהיא עשתה רשימה לאם נתחתן מרוב שהיא אוהבת ובטוחה בקשר שלנו סתם בצחוק כי היא מרגישה טובה איתי וזה היה חרטה .. הכי גרוע היא הייתה אומרת "בוא תראה לי שאתה באמת רציני תגמור בפנים" כמובן שלא עשיתי את זה אבל בדיעבד זה גורם לי להבין שאולי כל מה שהיא רצתה ממני זה ילד ושאשתעבד לשלם לה מזונות לכל החיים?

בסופו של דבר יום אחד, אחד החברים שלי בא אלי, כי הוא ידע שמשהו לא בסדר, היא נעלה אותי בבית. הוא אמר לי בטלפון טוב .. אני מזמין משטרה זהו .. בזמן שהמשטרה הייתה בדרך, היא הרימה טלפון לגרוש שלה שמה את הטלפון מאחורי הגב, התחילה לצעוק בכל הבית אתה מרביץ לבן שלי ... אני מפחדת אני לא יודעת מה לעשות .. אני יודע את זה כי הגרוש שלה התקשר אלי אחרי זה ואמר לי שלמרות מה שהיא אמרה הוא מאמין לי.

וככה היא הלכה בצו הרחקה מהבית.
עבר חודש אחרי הצו הרחקה, היא באה אלי, כמה פעמים בשביל לקחת דברים שלה שנשארו אצלי. ופעם אחת היא באה אלי בוכה, הגרוש שלי חטף לי את הילד ממש בדמעות בעיניים, ואני כמובן אמרתי שאעזור לה לבדוק את העניין, בדיעבד .. זה היה שקר. נודע לי שהיא שכרה דירה קרובה לבית שלי, הייתי מוצא את עצמי שוב נכנס לתוך זה, הייתי בא אליה הביתה, היינו שוכבים, הייתה מאכילה אותי, תוך כדי שהיא מסיתה או מנסה להסית אותי יותר נכון שוב ... נגד כל העולם וככה זה נמשך במשך כמה חודשים ... הרגשתי בודד אני חייב להגיד, הייתי לבד, בודד יחסית באותה תקופה, היא ידעה לנצל את זה ... ניסתה לגרום לי שוב להרגיש כאילו היא היחידה פה בשבילי .. עבר חודש טוב כזה.. ואחריו זה התחיל להיות שוב ממש גרוע, הייתי בא אליה הייתי יכול להיות סופש שלם אצלה .. הכל היה נראה וורוד, ואז בצאת שבת הייתה נכנסת לי לטלפון רואה שאני מדבר עם חבר או משפחה הייתה זורקת אותי מהבית בשש בבוקר ... יום למחורת שולחת לי הודעה ... אני מחליפה מספר טלפון ... ומתקינה את וואטסאפ מחדש .. והיא הייתה דואגת להגיד לי את זה ... וככה התחיל מצב שהיא החליפה איזה 4-5 טלפונים בתוך חודשיים רק בשביל לשחק איתי ...

אתם יכולים להגיד לי איזה אפס אתה, שהמשכת עם זה שלא ברחת שם ... תתפלאו אבל אני נראה טוב יחסית אני מתאמן היו לי משברים ופרידות בעבר אבל היא, דרך מניפולציות ריגשיות, שקרים ומשחקים גרמה לי ממש להרגיש סוג של תלות בקשר הזה, שאני לבד בעולם והיא היחידה ששם בשבילי ... הייתי שבוי באיזה סטייט אוף מינד שלא ידעתי איך לצאת משם וממנו ... הרגשתי שהביטחון העצמי שלי נמצא בריצפה שאני מושפל ויודע שאני צריך לברוח אך לא יכולתי ...

היא שיקרה לי בתקופה הזו המון היא הייתה מתקשרת אלי ומדברת אל עצמה תוך כדי שהיא בעבודה ... התקשרה בטעות כביכול ... ואומרת לעצמה שהיא טסה עוד שבוע לחול ... ואיזה גבר חמוד התחיל איתה אתמול ... ושהיא תכף מתחילה ללמוד ...
הייתה אומרת לי שהנה באים אליה עכשיו חברים לראות משחק אצלה בבית חברים טובים לא כמו החברים שלי ... לא היה אף אחד בבית שלה היה שקט שאלתי אותה איפה הם היא אומרת לי הם יצאו בדיוק אחוצה לעשות על האש ... הכל שטויות ... דברים הזויים שלא ידעתי אם לבכות או לצחוק ... היא מספרת לי שהיא הייתה עולה על החבלים של הכביסה שלי בשביל לראות אם אני בבית כי הייתה מתגעגעת אלי .. שהייתה כל יום עוברת ליד הבית שלי מגעגוע כמובן שלא האמנתי בזה אבל אלה דברים שבסופו של דבר כן החזירו לי את ההיגיון הבריא שלי בחזרה ואת הכישוף הזה שהייתי שבוי בו אפשר להגיד ...

בפעמים האחרונות ששכבנו, הרגשתי שמשהו לא בסדר, הייתי גומר ואז הייתי הולך מביא משהו לנקות אותה והיא הייתה אומרת לי בוא תעזור לי אני רוצה לגמור עוד קצת תעזור לי עם הידיים ... והייתי מרגיש שאני מכניס את היד בפנים את הגמירה שלי ... כאילו היא לקחה מהגוף שלה והחדירה שם פנימה, בפעם הלפני אחרונה ששכבנו היא רצתה שאגמור בפנים ... האמת שברח לי קצת בפנים היא הרגישה אבל את הרוב גמרתי בחוץ ... עברו כמה ימים באתי אליה הביתה ... היא התחילה להגיד לי שכואב לה הבטן שהיא אוכלת בלי סוף שהיא מרגישה שהיא בהריון ... לא ידעתי אם לצחוק או לבכות ... ואחרי כמה ימים היא אומרת לי שהיא עשתה הפלה ... הזיה פשוט

הפסקתי לדבר איתה, התחלתי להתראות עם חברים שלי שוב עם המשפחה שלי ... העלתי כמה תמונות שלי בפייסבוק עם חברים עם משפחה, וברגע שהיא ראתה את התמונות האלה פתאום היא צצה ... תתבייש לך ... איך אתה מדבר עם האנשים האלו שהרסו לנו את הקשר ... איזה מגעיל אתה ... הגרוש שלי היה פי 10 ממך ... אני שמחה שזה נגמר סוף סוף והייתי רוצה להגיד ששמחתי להכיר אותך אבל אני מקווה שאלוהים לא ישלח לי אנשים כמוך יותר ועוד דברים פשוט רעים אין דרך אחרת לתאר את זה ...

פעם אחת שלחתי לה הודעה למה את מדברת אלי ככה, נתתי לך המון מה זה השנאה את מבינה שהמילים שלך פוגעות בי בצורה שקשה לי כבר להתמודד עם זה, שאני לא מאמין שהבחורה החמודה הזו כביכול שהכרתי בהתחלה פתאום הפכה למישהי אחרת לגמרי ... אז היא אמרה לי טוב מאוד... שיכאב לך לך תקח כדורים נגד דיכאון יעזרו לך.

בכל אופן עברו שבועיים פתאום אני מקבל טלפון .. מאיזה גבר שמתחיל לאיים עלי .. אומר לי תעזוב את הבת זוג שלי בשקט אתה שולח אנשים אליה לעבודה .. אתה הולך לאמא שלה ... ואני לא יודע על מה הוא מדבר בכלל ... אמרתי לו הכל בסדר תהנה ניתקתי. יום למחורת היא התקשרה אלי אמרה לי תכיר זה החבר החדש שלי .. זה היה אולי אולי שבועיים וחצי אחרי שפעם אחרונה אני והיא שכבנו ... ואני מאושרת איתו .. ואנחנו כבר שוכבים וכמה שאני שמחה שאחרי כל מה שעברתי סוף סוף מצאתי מישהו טוב ... אני בראש שלי כבר ידעתי שהבחור המסכן נפל קורבן כפי שאני נפלתי .. אבל לפחות מאותו רגע כבר עבר מאז חודש וחצי ואני לא שומע ממנה.

אבל קשה לי ... קשה לי מאוד ... התחלתי ללכת לפסיכולוג מהטראומה והמכה שעברתי איתה ... חשבתי שהגירושים שלי היו קשים אבל זה היה קשה פי מאה היא גרמה לי להרגיש שאני אשם בהכל ורק עכשיו אני מתחיל איכשהו לצאת מזה ... אבל אני כל היום במחשבות ... אני כל כך כועס כל כך מרגיש מושפל ... הביטחון העצמי שלי האמונה שלי במין השני ירדה לאפס פשוט אני לא יודע איך להתמודד עם מה שעבר עלי
כל פעם שהיא עולה לי בראש אני קם באמצע הלילה חרד ממש אני לא מצליח להוציא את העניין הזה מהראש שלי ולהתקדם אלה.

אני זוכר שראיתי אותה לוקחת כדור סרנדה 50 שזה כדור נגד דיכאונות וחרדות, אבל ביחד עם הכדור הזה היא כל הזמן הייתה לוקחת עוד כדורים .. בחורה בגילה צעירה באמצע שנות ה 20 לחייה הייתי רואה אותה בולעת 4-5 כדורים ביחד ... היא הייתה מאוד היפוכונדרית פוחדת מהמון דברים באופן מוגזם .... כל הזמן היא הייתה מתרוצצת בבית, מנקה בלי סוף, מבשלת, שוטפת ידיים כל פעם שנגעה במשהו מצחצחת שיניים בכל נגיעה של אוכל מחפשת מה לעשות לא יכלה לשבת לרגע ממש כאילו היה לה מאניה ...
אני כבר לא יודע מה לחשוב, אולי היא הייתה נפשית חולה במשהו ...

אני זוכר שבפעמים האחרונות שהייתי בא אליה ... היה לה ממש אובססיה שהכל יהיה נקי, אל תשב אל הספה ככה, אתה קם מהספה מהשטיח אתה שם כפכפים אתה חוזר לשטיח אתה מוריד כפכפים הבן שלה היה משחק עם מכונית על הספה הייתה מעיפה אותו כל דבר קטן שלא היה מתוקתק כמו שצריך היא הייתה חייבת כאן ועכשיו לעשות עם זה משהו ...

זה משהו שלא ראיתי כשהיא הייתה גרה איתי נגיד זה משהו שפתאום צץ משום מקום

עברו חודשיים כמעט אני עדיין מעקל ומנסה להבין מה עברתי

כמובן שזה רק חלק קטן אי אפשר לספר פה את כל מה שעברתי ויש דברים שעברתי שהם משפילים מידי ברמה שאני לא מסוגל אפילו להוציא

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (4) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "זוגיות"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות