שאלה 193634
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

התחלתי תואר שאני לא שלם איתו, כרגע סובל בלימודים, האם לתת לזה צ'אנס?

אבי בן 25 | כתב את השאלה ב-12/11/17 בשעה 18:40

היי חברים :) התחלתי תואר במסגרת תכנית מצטיינים באחת האוניברסיטאות בארץ. לא עשיתי את זה בלב שלם והלכתי ללמוד את זה לא מעט בגלל לחץ של ההורים שאמרו לי שזו תכנית מצטיינים, שזו הזדמנות שלא תחזור (כי התקבלתי ממש על הקשקש) וכו'. הם מאוד הישגיים. בשביל ההגינות אני אגיד שבהתחלה אני זה שנרשמתי לתואר הזה בלי לדבר איתם בכלל, הם בכלל לא הכירו את התכנית הזאת, אבל מרגע שהם שמעו שאני רשום אליה הם היו בעננים, ואז כשבחודשיים לפני תחילת התואר התחילו לי הרבה ספקות לגביו, והעליתי רעיונות ללמוד משהו אחר או לדחות את הלימודים בשנה, הם כל פעם שכנעו אותי אחרת. אז בסוף הלכתי על זה.

המצב הנוכחי הוא שאני מאוד סובל בלימודים. אני קם כל בוקר ללמוד לא מתוך תשוקה אלא מתוך פחד ואילוץ, אני גם לא מת על האוניברסיטה שאני לומד בה ואין לי שום מושג איך הגעתי למצב הזה. אני מרגיש אפס שלא היה לי מספיק עמוד שדרה, שלא עמדתי בלחץ של ההורים ושלא הלכתי אחרי הלב שלי ועשיתי באמת מה שאני רוצה. בנוסף, לא יודע אם יש קשר בין הדברים – אבל מצב הרוח שלי הידרדר מאוד והתחלתי ללכת לפסיכולוג. אין לי ספק שבדיעבד - לא הייתי נכנס ללימודים, בטח לא הלימודים האלה, בשלב הזה. ללמוד משהו תובעני כשלא שלמים איתו - זה לא קל בכלל. עלו לי כמובן רעיונות של להפסיק את הלימודים, להקפיא אותם או להחליף חוג למשהו אחר.
מצד שני, אני גם לא רוצה להיות פזיז. לא רוצה לעזוב את הלימודים (או להחליף אותם) בהחלטה של רגע ואז להתחרט על זה, רוצה לתת להם צ'אנס אמיתי.

כרגע אני נמצא במלכוד. אני נמצא במסגרת שאני לא אוהב, ומצד שני פוחד להתחרט במידה ואצא ממנה (אמרתי לעצמי שאתן צ'אנס לפחות עד סוף הסמסטר). אני כמובן לא מבקש מכם להחליט בשבילי מה לעשות – בסופו של דבר אני צריך ללכת לישון עם ההחלטה. אבל הייתי רוצה לשמוע דעות נוספות של אנשים, זוויות אחרות להסתכל על הדברים, סטודנטים/בוגרים שגם חוו אותם דברים... מה אתם אומרים על המקרה שלי?

תודה רבה מראש! :)

עדכון מאבי, שואל השאלה 2017-11-12 20:03:22

אני לומד בתכנית פכ"מ (פילוסופיה-כלכלה-מדעי המדינה) שנלמדת באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת תל אביב (לא נציין באיזו מהשתיים אני לומד מטעמי פרטיות :) ).

בנוסף, המטרה שלי היא לאו דוקא לחיות חיים רגילים של עבודה מ9 עד 5, משכנתא, רכב וילדים. מה שבא לי כרגע זה בכלל לטייל, והרבה (לא מיציתי את הטיול אחרי צבא). לא אכפת לי בכלל להיות נווד שמטייל בכל העולם בתקציב נמוך כדרך חיים, עד שיימאס לי (אם יימאס). ככה שזה לא שאני מנסה למקסם את המשכורת העתידית שלי, בכלל לא. אין לי מושג איך הידרדרתי ללימודי תואר שאני בכלל לא שלם איתם...
בגלל זה אני מרגיש כל-כך חרא שנכנעתי ללחץ ובאתי ללימודים האלה במקום לעשות את מה שאני באמת רוצה. כמובן שנחמד יהיה לטייל בעולם כשיש לי "משהו בכיס", אבל מצד שני - שווה לדרוס 3 שנים צעירות ויפות בשבילו? שמי יודע באיזה מצב אהיה אחריהן?
שמור עדכון

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (8) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "לימודים וסטודנטים"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות